Byhistorie
I 2025 feirer Stavanger 900 år og vi markerer med undervisning i utstillingen «Hjemmehavn Stavanger».
Sammen utforsker vi byens historie fra middelalderen til i dag med utgangspunkt i havna. Hvordan har byen og havna utviklet seg? Hvilke mennesker har hatt sin plass i havna og hva har de arbeidet med? Byens historie knyttes til forholdet mellom mennesket og naturen. Hvordan har lokale naturresurser påvirket livet til menneskene i byen? Hvilke varer har man eksportert og importert? Hvilke aktiviteter har funnet sted i havna?
Undervisningsopplegget tilpasses alder og trinn og kan vinkles til bestemte temaer dere jobber med på skolen.
Formidlingsopplegget tar opp følgende punkter fra læreplanmål:
Samfunnsfag
Etter 2. trinn
- utforske og presentere korleis menneska levde for éin til to menneskealdrar sidan
- utforske og gi døme på korleis menneska påverkar klimaet og miljøet, og dokumentere korleis påverknadene kjem til syne i nærmiljøet
Etter 4. trinn
utforske kulturminne og korleis menneska levde i den tida kulturminna er frå, og samanlikne med korleis vi lever i dag
beskrive kultur- og naturlandskap i Noreg og samtale om korleis historiske og geografiske kjelder, inkludert kart, kan gi informasjon om landskap
utforske korleis menneske i fortida livnærte seg, og samtale om korleis sentrale endringar i livsgrunnlag og teknologi har påverka og påverkar demografi, levekår og busetjingsmønster
reflektere over korleis møte mellom menneske har bidrege til å endre korleis menneske har tenkt og ulike samfunn har vore organiserte
drøfte korleis framstillingar av fortida, hendingar og grupper har påverka og påverkar haldningane og handlingane til folk
utforske korleis teknologi har vore og framleis er ein endringsfaktor, og drøfte innverknaden teknologien har hatt og har på enkeltmenneske, samfunn og natur
reflektere over korleis menneske har kjempa og kjempar for endringar i samfunnet og samstundes har vore og er påverka av geografiske forhold og historisk kontekst
Samfunnskunnskap
VG1/VG2
utforske og beskrive korleis organiseringa av samfunnet og arbeidslivet i Noreg har endra seg, og drøfte korleis den nordiske samfunnsmodellen møter utfordringar enkeltpersonar og samfunnet står overfor
utforske og drøfte korleis næringsgrunnlag, innovasjon og teknologi formar og påverkar arbeidsliv og lokalsamfunn i Noreg
drøfte samanhengen mellom økonomisk vekst, levestandard og livskvalitet i eit globalt og berekraftig perspektiv
Geografi
VG1/VG2
- utforske og presentere geografiske forhold og prosessar ved å bruke ulike kjelder, inkludert kart
gjere greie for korleis indre og ytre krefter har danna ulike landskap, og utforske og gi døme på korleis menneska som bur der, kan utnytte ressursane
Historie
VG2
- reflektere over hvordan fortiden former oss som mennesker
gjøre rede for viktige endringer i hvordan mennesker har skaffet seg mat og brukt naturressurser, og vurdere betydningen av dette for mennesker og et bærekraftig samfunn
presentere viktige demografiske endringer og vurdere årsaker til disse endringene og virkninger av dem for mennesker og samfunn
reflektere over hvordan teknologiske omveltninger fra den industrielle revolusjonen til i dag har endret menneskers liv og formet forventninger til framtiden
gjøre rede for årsaker til at mennesker har migrert, og diskutere kulturmøtene sett fra ulike perspektiver.
gjøre rede for velferdsutviklingen i Norge på 1900-tallet og drøfte konsekvenser for menneskers liv
vurdere hvordan mennesket har forholdt seg til naturen, forvaltet og brukt ressurser og bruke historiske perspektiver i samtale om bærekraftige løsninger