KRM

Byhistorie

sett fra vår hjemmehavn

I 2025 feirer Stavanger 900 år og vi markerer med undervisning i utstillingen «Hjemmehavn Stavanger».
Sammen utforsker vi byens historie fra middelalderen til i dag med utgangspunkt i havna. Hvordan har byen og havna utviklet seg? Hvilke mennesker har hatt sin plass i havna og hva har de arbeidet med? Byens historie knyttes til forholdet mellom mennesket og naturen. Hvordan har lokale naturresurser påvirket livet til menneskene i byen? Hvilke varer har man eksportert og importert? Hvilke aktiviteter har funnet sted i havna?


Undervisningsopplegget tilpasses alder og trinn og kan vinkles til bestemte temaer dere jobber med på skolen.

Formidlingsopplegget tar opp følgende punkter fra læreplanmål:

Samfunnsfag
Etter 2. trinn

  • utforske og presentere korleis menneska levde for éin til to menneskealdrar sidan
  • utforske og gi døme på korleis menneska påverkar klimaet og miljøet, og dokumentere korleis påverknadene kjem til syne i nærmiljøet

Etter 4. trinn

  • utforske kulturminne og korleis menneska levde i den tida kulturminna er frå, og samanlikne med korleis vi lever i dag

  • beskrive kultur- og naturlandskap i Noreg og samtale om korleis historiske og geografiske kjelder, inkludert kart, kan gi informasjon om landskap

Etter 7. trinn
  • utforske korleis menneske i fortida livnærte seg, og samtale om korleis sentrale endringar i livsgrunnlag og teknologi har påverka og påverkar demografi, levekår og busetjingsmønster

  • reflektere over korleis møte mellom menneske har bidrege til å endre korleis menneske har tenkt og ulike samfunn har vore organiserte

Etter 10. trinn
  • drøfte korleis framstillingar av fortida, hendingar og grupper har påverka og påverkar haldningane og handlingane til folk

  • utforske korleis teknologi har vore og framleis er ein endringsfaktor, og drøfte innverknaden teknologien har hatt og har på enkeltmenneske, samfunn og natur

  • reflektere over korleis menneske har kjempa og kjempar for endringar i samfunnet og samstundes har vore og er påverka av geografiske forhold og historisk kontekst


Samfunnskunnskap
VG1/VG2

  • utforske og beskrive korleis organiseringa av samfunnet og arbeidslivet i Noreg har endra seg, og drøfte korleis den nordiske samfunnsmodellen møter utfordringar enkeltpersonar og samfunnet står overfor

  • utforske og drøfte korleis næringsgrunnlag, innovasjon og teknologi formar og påverkar arbeidsliv og lokalsamfunn i Noreg

  • drøfte samanhengen mellom økonomisk vekst, levestandard og livskvalitet i eit globalt og berekraftig perspektiv

Geografi
VG1/VG2

  • utforske og presentere geografiske forhold og prosessar ved å bruke ulike kjelder, inkludert kart
  • gjere greie for korleis indre og ytre krefter har danna ulike landskap, og utforske og gi døme på korleis menneska som bur der, kan utnytte ressursane


Historie
VG2

  • reflektere over hvordan fortiden former oss som mennesker
  • gjøre rede for viktige endringer i hvordan mennesker har skaffet seg mat og brukt naturressurser, og vurdere betydningen av dette for mennesker og et bærekraftig samfunn

  • presentere viktige demografiske endringer og vurdere årsaker til disse endringene og virkninger av dem for mennesker og samfunn

VG3
  • reflektere over hvordan teknologiske omveltninger fra den industrielle revolusjonen til i dag har endret menneskers liv og formet forventninger til framtiden

  • gjøre rede for årsaker til at mennesker har migrert, og diskutere kulturmøtene sett fra ulike perspektiver.

  • gjøre rede for velferdsutviklingen i Norge på 1900-tallet og drøfte konsekvenser for menneskers liv

  • vurdere hvordan mennesket har forholdt seg til naturen, forvaltet og brukt ressurser og bruke historiske perspektiver i samtale om bærekraftige løsninger